fredag den 15. november 2019

Plan B

Lisbeth Brun: "Plan B", novellesamling, 2010.
Ved en fejl fik jeg lånt en novellesamling! Jeg er altså ikke god til noveller, men jeg spottede blot, at det var Lisbeth Brun, der var forfatter, og som jeg har haft gode læseerfaringer med.
Nå, men jeg fik da læst de 15 små historier, og nogle af dem forstod jeg, andre lod jeg nok ikke komme langt nok ind under huden...
Kogt ned til en fællesnævner handler det om mennesker, der i mange tilfælde skjuler deres inderste væsen. I ægteskabet, vennekredsen, børn-forældre relationen - hemmelighederne er der, og vi er sommetider mere jaloux, smålige og måske bange indeni, end det vi giver udtryk for udenpå.
Nogle af fortællingerne foregår i Norge andre i Danmark. Lokationerne har ikke så meget betydning, det er personerne, der er vigtige.
Hmm, ikke den bedste 'anmeldelse', men mig og noveller - altså............................

Ingen kommentarer: