mandag den 10. november 2014

Frost og aske.

Inger Wolf: "Frost og aske", 2. udg. 2013, e-bog.
Det er lidt sjovt som ting nogle gange passer sammen! Sidst jeg læste Inger Wolf foregik handlingen i Alaska, hvor jeg lige havde været på ferie... Under en sort himmel.
"Frost og aske" foregår i Mårslet - en lille by syd for Århus, som jeg også har en tilknytning til! Og i begge tilfælde aner jeg det ikke, førend jeg er startet på bogen. Det kan man da kalde tilfælde!
Nå, men det er den samme vicekriminalkommisær som sidst, nemlig Daniel Trokic, som har rødder i Kroatien, Noget læseren sporadisk hører om, når Trokic's personlighed beskrives. Han er nemlig en enspænder - meget dygtig politimand, men også svær at komme ind på livet af.
Bogen starter med fundet af et lig. En 8-årig dreng er kvalt og ligger i det kolde vand i Giber Å.
Alle i den lille by bliver udspurgt, men ingen har tilsyneladende hverken set eller hørt noget siden drengen forlod SFO'en om eftermiddagen dagen forinden.
Så hvad kan motivet være til at kvæle en 8-årig og smide liget i en å? Et systematisk opklaringsarbejde går i gang, og det tager en uventet drejning.
Velskrevet og spændende.

Ingen kommentarer: