tirsdag den 8. januar 2019

Den Herreløse Ridder

"Den Herreløse Ridder", George R. R. Martin, 2014. (e-bog)
Med undertitlen: "Tre fortællinger fra De Syv Kongedømmer".
Dunk: en herreløs ridders væbner.
Æg: en dreng som tilsyneladende er mere, end han synes at være.
Der er 3 fortællinger, hvor Dunk (som blev slået til ridder af sin herre, inden denne døde) og Æg (som bliver Ridder Dunks væbner) er hovedpersonerne. Tiden er ca. 100 år inden "En sang af is og ild" foregår. Targaryen-dynastiet er på sit højeste.
Der er riddere og herremænd, der er dyster med livet som indsats, der er hemmeligheder og magtkampe.
Den er læst før, men da min beholdning af e-bøger endnu ikke er så stor, fandt jeg den frem til min e-bogslæser, som jeg fik i efteråret.
Jeg ser frem til George R. R. Martins afslutning på "En sang af is og ild". Han må da snart få skrevet den sidste bog!!

Ingen kommentarer: