fredag den 12. juni 2009

Mere litteratur... Eskapisme??

Koontz kavalkaden er ovre. Jeg sluttede af med en gammel én: "Rædslernes hus" fra 1982. ("The House of Thunder").
En kvindes mareridt, hvor de døde tilsyneladende er vendt tilbage for at hævne sig på hende.
De nyeste Koontz er nu stadig de bedste!!!

Jeg "faldt over" en C.S. Lewis roman på biblioteket. Jeg kender hans Narnia fortællinger, som jeg læste da jeg var barn, og som jeg stadig kan finde på at læse. På det punkt er jeg måske lidt barnlig?!
Denne bog, "Den store skilsmisse" fra 1947, (Originaltitlen "The Great Divorce" er fra 1945), er ganske anderledes, men den er også skrevet for et voksent publikum.
Kort fortalt er det en forestilling om Himmel og Helvede, og om menneskets tro på kærligheden, på Gud og hvordan vi behandler hinanden på godt og ondt. Mest ondt.
Det er bestemt ikke en pageturner, men der er noget, der sætter filosofiske tanker igang...

Ingen kommentarer: