torsdag den 31. december 2015

Top 15 over læste bøger i 2015!

Ud af de 67 bøger jeg har læst i 2015, er der 26 der var særligt gode - på den ene eller anden måde - og ud af de 26 har jeg lavet min "top 15" over de suverænt bedste:
Forbandede yngel - Anne-Catherine Riebnitzsky
Den lukkede bog - Jette A. Kaarsbøl
Doktor Søvn - Stephen King
Kalak - Kim Leine
Knud, den store - Hanne-Vibeke Holst
Disse øjeblikke - Herbjørg Wassmo
Syv satans lange dage - Jonathan Tropper
Og sådan blev det - Maren Uthaug
Hjem - Julie Kibler
Vredens druer - John Steinbæk
Kehua! - Fay Weldon
Familien Tides hemmeligheder - Hannah Richell
Før morgendagen - Jørn Riel
På den anden side - Audrey Niffenegger
Små solfugle i det fjerne - Chistie Watson
I øjeblikket er jeg i gang med den sidste i serien om Jordens børn, Hulernes sang. Men den bliver jeg ikke færdig med i år.
I 2016 ønsker jeg at læse mere Kim Leine, jeg glæder mig til at læse Anne Lise Marstrand-Jørgensens nye roman, og bl.a også Riebnitzsky´s nyeste. Og der er heldigvis stadig bunker af litteratur, jeg har til gode:-)

Ingen kommentarer: