søndag den 10. maj 2015

Bavian - novellesamling

Naja Marie Aidt: Bavian, noveller, 2. ebogs-udgave, 2015.
Særudgivelse i "Danmark læser dagen 2015".
Bulbjerg, Søndag, Bryllupsrejse, Solbær, Torben og Maria, Stjernehimmel, Hun græder ikke, Slik, Store træers grønne mørke, Tur i bil, Konference, Afbrydelse, Kvinden i baren, sår, Myggestik.
15 noveller med emnet mentalt og fysisk sammenbrud som den røde tråd. Altså i min optik.
Som en maler med store voldsomme penselstrøg og pangfarver - sådan skriver Naja Marie Aidt om mennesker, der oplever verden fra den mørke side.
Jeg konstaterede endnu engang overfor mig selv, at noveller ikke rigtigt er min kop te. Når jeg endelig kommer ind i historien og begynder at se helheden, så er historien slut!
Men Bavian var en af de fem gratis e-bøger på "Danmark læser dagen" - og man skal jo udfordre sig selv ind i mellem! :-)

3 kommentarer:

Simone Hagemann sagde ...

Hej Mette

Jeg går på Det Informationsvidenskabelige Akademi i Aalborg, hvor jeg pt. er igang med at skrive eksamensopgave på 4. semester. I den forbindelse bruger jeg/vi bl.a. din blog som eksempel på en bogblog, og vi kunne derfor godt tænke os at komme i kontakt med dig over mail. Jeg kan dog ikke finde en mail på dig. Kunne jeg få lov til at få den? :)

mette gerdt sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Simone Hagemann sagde ...

Hej Mette. Mange tak! Jeg har allerede sendt en mail din vej :)