tirsdag den 17. januar 2012

Niagara kalder.

"Niagara kalder" er en novellesamling skrevet af Laila Ammitsbøl.
En af e-bøgerne!
Gode, velskrevne historier om mennesker, der af forskellige grunde ikke er helt som de fleste.
Der er manden, der inderst inde er lettet over konens død. Nu er han fri, og vil til at leve livet!
Der er kvinden der har en så mørk side i sindet, at hun vælger døden fremfor at komme til at skade sit barn.
Der er fortællinger om kvinder, der trods omgivelsernes fordømmelse, vedkender at de kun kan elske en af deres eget køn.
Der er den unge mand, der hader alle dem, der er anderledes, ækles så meget ved dem, at han vil slå ihjel...
Der er også den midaldrende mand, der er bange for at miste sin kones kærlighed.
Der er grumme historier om børn, der er blevet misbrugt.

2 kommentarer:

Laila Ammitsbøl sagde ...

Hej Mette!

Denne kommentar ville jeg egentlig helst have sendt dig privat, men jeg kan ikke finde nogen mailadresse til dig, så du får den som kommentar.

Det hænder, at jeg føler mig totalt uduelig både som forfatter og menneske. Sådan en periode har jeg netop befundet mig i. Derfor blev jeg simpelthen så glad, opløftet og taknemlig, da jeg opdagede din anmeldelse. Den reddede simpelthen min dag og gav mig tiltrængt ny energi. Jeg fik denne følelse af, at jeg måske alligevel har lov at kalde mig forfatter. Tak

mette gerdt sagde ...

Hej Laila.
Du kan sagtens kalde dig forfatter!
Din måde at fortælle om de forskellige mennesker og deres skæbner (kan man vel kalde det?) på, gør at man føler for personerne.
Og det gør man kun, når forfatteren forstår at bruge sproget på netop den måde, som du har gjort:-)
Så jeg siger også mange tak!
Hilsen Mette Gerdt.