torsdag den 16. november 2017

At tale med omtanke; Kommunikation i det personlige lederskab

Det sker ikke tit, men det hænder - at jeg læser en fagbog!
En kollega havde købt nogle relevante bøger til sig selv, og jeg fik interesse for denne: At tale med omtanke - Kommunikation i det personlige lederskab, skrevet af Poula Helth i 2013. (Denne: 3. oplag i 2016)
Ikke fordi jeg er leder, men fordi jeg taler med mange forskellige mennesker i løbet af en arbejdsdag. Og derudover finder jeg kommunikation mellem mennesker interessant, og er opmærksom overfor den forskellighed som diverse budskaber/information mødes med og opfattes af den enkelte.
Det var en god bog, der var teorier og eksempler på praksis. Hvert kapitel blev afsluttet med en opsummering. Især eksemplerne var gode og brugbare.
Fokus på kropssprog, anerkendelse, forskellig tolkning af informationer. Vigtigheden af at lytte, at hilse på hinanden, i det hele taget være åben overfor sine medmennesker.
Bogen har 'lederen' som målgruppe, men den kan læses af alle, der ønsker at kommunikere et budskab ud til en gruppe mennesker. For det er ikke altid så nemt endda:-)

Ingen kommentarer: