mandag den 10. juni 2013

Ingen grund til overdramatisering!

Erling Jepsen: Ingen grund til overdramatisering, 1999.
Det er første gang, jeg læser romanen, og alligevel kendte jeg jo godt jeg-fortælleren og hans familie.
Historien om Ingelise, der begår selvmord (eller gør hun?), og som har en mand, der tæver hende, den kender jeg jo fra "Frygtelig lykkelig".
Hans forældre og søskende genkender jeg fra "Kunsten at græde i kor"...
Nå, men Ingen grund til overdramatisering handler om en ung mand fra Sønderjylland, der er kommet til København for at læse dansk på universitetet, og for at blive forfatter.
Det går bare ikke så godt med økonomien, og med at skrive, og heller ikke så godt med pigerne.
Bogen er sjov, jeg ville nok ønske, at det havde været den, der havde været min den første Jepsen-bog, så havde jeg ikke haft fornemmelsen af, at jeg kendte det meste på forhånd.
Jeg ser stadig frem til "Den sønderjyske farm"!

1 kommentar:

mette gerdt sagde ...

Historien virkede så bekendt... Ja, men jeg læste den altså første gang 24. aug. I 2009. Med titlen på indlægget "Long time no seen!" På det tidspunkt i min bloggertid (!) skrev jeg kun forfatter navne og ikke titler på bøgerne i mine tags. Det har jeg efterfølgende bestemt, at det gør det nemmere, at tjekke om jeg har eller ikke har læst en bog. Så på 4 år kan jeg åbenbart glemme, mere eller mindre, at jeg allerede en gang har læst en god Jepsen-bog...