søndag den 30. januar 2011

Tanamera, Noel Barber.

En af de "gamle" bøger i min reol: Tanamera af Noel Barber. Den er i 2 dele: Under Østens sol og Mod en ny verden.
Handlingen foregår i Singapore, og starter i 1921 og ender ca. 30 år efter.
Hovedpersonen John Dexter er sønnen i et stort engelsk familieforetagende, der handler med gummi og tin.
Naboen er familien Soong, en velhavende og indflydelsesrig kinesisk familie.
Familierne omgås som venner, men da datteren Julie Soong og John Dexter bliver forelskede i hinanden, er det en umulig forbindelse.
2. verdenskrig vender op og ned på normerne, Japanernes invadering af Singapore og den efterfølgende kamp mod kommunisterne, er med til at konventionerne blødes op, og den før så umulige forbindelse bliver mulig.
Gammel men god roman, den bliver på hylden.
Jeg har flere af Barber's romaner stående, så dem må jeg ha' genlæst.
Jeg vælter mig i nye bøger for tiden, der var jo udsalg hos boghandleren forleden, og man kan tit finde gode tilbud i supermarkederne.
Så et par nye King bøger, Schindler's Liste, Bogen uden navn, Familien Gregersen, nogle biografier osv., så er der vist læsestof til et par lange vinterdage:-)

Ingen kommentarer: