søndag den 27. juni 2010

Ny læsning i gamle bøger!

Jeg har en del bøger stående, som er fra en bogklub "way back"... En dag jeg skulle finde en ny bog at læse i, kikkede jeg på disse gamle bøger.
Engang syntes jeg, at de var gode, men i dag har jeg helt glemt både indhold og fortællestil.
Nå, men jeg lagde ud med "Katedralen: Den lange nat", af Nelson De Mille. Originalens titel er "Cathedral" og er fra 1981.
En gruppe irske ekstremister besætter St. Patrick's Katedral i New York, og tager 4 højtstående gidsler.
På en måde en udmærket bog, men den var altså bare for kedelig og for langtrukken! Den bliver fjernet fra hylden..
Bagefter gik jeg igang med "Fanget af ilden" af Hank Searls. Original titel "Firewind" også fra 1981.
Santa Ana er navnet på en hed, tør orkan, og bogen handler om en kombination af sådan en orkan, pyromaner og Santa Barbara i Californien.
Byens indbyggere er i fare for at brænde inde, og en løjtnant fra Santa Barbaras sherifkontor er hovedpersonen, der forsøger at redde byen og samtidigt få stoppet den gale pyroman.
Bogen var mere fængende, (ufrivillig joke!), men jeg tror ikke på, at jeg nogensinde får læst den igen. Så den forsvinder også fra hylden.

Ingen kommentarer: