mandag den 26. oktober 2009

Johannes Møllehave.

Han er god til at fortælle, både mundtligt og skriftligt: Johannes Møllehave.
Jeg fandt "Livsfangerne" på min egen hylde, vistnok en fra min fars samling, da han flyttede i foråret og fik kasseret nogle af sine bøger.
Det er ikke så mange Møllehave-bøger, jeg har læst, men jeg bliver lidt overrasket, (positivt), hver gang, fordi han formår at skrive på sådan en klar måde, at man "ser" personerne for sig, og lærer dem at kende.
Suverænt.
Jeg var engang til et foredrag, hvor Møllehave talte om janteloven. Han brugte Sandemoses "En flygtning krydser sit spor" som udgangspunkt. Jeg kan huske, at jeg faktisk læste den roman efter at have hørt Møllehave, fordi jeg følte at det var et must.
Sikke en magt han har; På den gode måde:-)

Ingen kommentarer: